ainda

çok şeyler söylerdim aslında. gece uyumadan önce kendi kendime dediklerimi elbet burada da yazardım dilim döndüğünce. ama neye yarardı?

üç günlük dünyada söylediklerim etki getirmeyecekse ben bu işte yokum. ondan kafelerde çene yapınca coşar gibi oluyorum, ama en sonunda çok fena sıkılıyorum. dediklerimiz eylemde değilse ben oradan kaçıyorum. tek başıma kalıp, angutlar gibi duvarlara bakmayı tercih ediyorum.

hiçbir şey hakkında düşünmemeyi. aklımda canlanan tüm resimlerin resmi tören geçidinde saygı duruşunda bulunmayı. bir uşak gibi onlara buyrunuz, geçiniz demeyi. tercih ediyorum.

yani kutsiyet sözde değil. kutsiyet mucizede. isa aleyhiselamın gösterdiklerinde değil. bir ölü canlanabilir, tabutunu darmadağın edebilir, bir körün birden badem gibi gözleri olabilir, ama mucize orda değil. mucize sözü edilemeyende. belki hiç bir zaman sözü edilemeyecek olanda.

başın mı döndü? bir koyu kahve çal kendine. o kadar.

[woher kommst du, schatz? başlık tam buradan geliyor.]

8 comments:

seyyarat said...

Söylediklerinin etki getirmeyeceğini söylemeden bilebilir misin? Söylemekten gerçekten vazgeçebilir misin?

cüneyt uzunlar said...

Reddin sarkacında zaman bile durabilir/inciten incittiğiyle başbaşa/yıkım kendini yazanla buluşabilir... O. Alkaya

Tolga said...

Cuneyt,
Hosgeldiniz, evet "yıkım kendini yazanla buluşabilir"...

Seyyarat,
Senden cok zorlu bir hoca olacak gibime geliyor. Boyle sorulari ogrencilerine sorarsan, bittiler demektir :) Soylemekten vazgecebilirsin. Etkinin bazen kendiliginden gelmesini istersin. Bu ne demektir? Soylendigi anda anlamini aninda kaybedecek seyler var demektir aslinda. Bazen herseyi olduguna birakirsin, umursamamayi tercih edersin, ama bu soylenmemis olanin baska bir koordinatta (baska bir mekanda ve zamanda) yankisini bulabilecegi ihtimalini yadsimiyor tabii.

seyyarat said...

Bence benden süper hoca olur. Naber derim öğrencilerime. Soracağım en güzel soru bu olur.

Neyse konumuza geçelim hemen bence söylemekten vazgeçemezsin. Ancak söylendiği anda anlamına kaybedeceğini bile bile söyler ve söylememiş olmayı dileyebilirsin.
Söylemenin ve anlamın farkında olan kimse sessiz kalamaz.

Tolga said...

anlam ne ola ki? soylendiginde gelen anlam dedigin sey hicbir seyi degistirmez. yasanani degistirmez, insanin kalbinin bir zimbanin arasinda kalip sikistirilmisligini hic degistirmez,,,

ayni seyden bahsetmiyoruz belki.

seyyarat said...

Gerçek iletişim zaten iletişimsizlik değil mi Togliatti? Aynı şeyden bahsetsek anlaşabilir miydik?

Tolga said...

tam topugumdan vurdun $imdi, ahahah. dogru soze ne denir?

Ömer said...

"hiçbirşey söylemeyen sözlere varmak için
herşeyin sonuna kadar söylenmesi gerekti.."