salgılanana iade-i itibar

sokrates, "sorgulanmayan yaşam, yaşanmaya değer değildir" demiş. yok öyle nane.

biz çok şeylere karar verdik. yeri geldi yaptık. sonunda oldu. olduktan sonra burnumuzdan geldi.

bir kadına britanya, amerika'nın eyaletlerinden biri, ne diye ekstra vize alırlar benden dedim. anlamadım dedi. ikinci kez tekrarladım, açıkladım, yine anlamadım, herhalde akşam vakti ondan olacak, dedi. hiç dert etmedim. anlamak zorunda değildi. bir zamandır, öyle zeka filan hiç ama hiç aramıyordum. kendini zeki sanmasındansa, oturup, bunu anlamadım diyebilmek yetisi çok ama çok daha karakterli biri olduğuna delaletti. zira bu işlerde kendini zorlayan bünyelerin birçoğunun kasıntıları sonucunda bir görüntüye dönüştüklerine de tanık olundu.

o kadar çok kendi içine kapanıyorsun ki, kendi ile ilgili gurur yapmak gibi bir derdi olmayan birini görünce şaşırıyorsun. soğuk diyorsun. ruhsuz diyorsun. halbuki, o vatandaşın böyle bir derdi bile yok ki. senin kendine biçtiğin dertlerle ilgili bir muhasebe yapmak gereği bile duymamış ki hiç... ne diyorum yine? ne muhasebesi? biz t cetvelleri miyiz?

halbuki hayata böyle olduğu gibi bakıp, ona dokunup, gülen insanlar da var. onlar bu dünyadan. ne venüsten ne marstan.

bazıları ise sadece soracak ve soracak. cevap vermeye bile tenezzül etmeden. duymaktan ölesiye korktuğu cevapları ertelemek için bol bol parıldayıp, döşendikleri altın kafeslerde paslanacak.. gün bitecek, mevsim dönecek ve keçiler de kaçmış olacak o vakit.

6 comments:

seyyarat said...

Mevsim yine geçer keçiler gelir, soralım biz.

Tolga said...

kabul etmek zorundayIm: bu bir tepki yazIsI.

yoksa soralIm tabii. ama sIrf orda durmayalIm diyordum sadece.

Anonymous said...

Ben en cok boyle durumlarda yuzune dumduz bakan insanlara hayranim, sanki kalkip horon tepsen bile bi tepki vermeyecek huzur mertebesine ulashmish kishi kismi sorgusuz sualsiz ne guzel.....

brother joe said...

zeka abartilmis bir yeti, sorgulamak abartilmis bir eylem. mutluluk; saf, haki, yalin...

Tolga said...

dear birader aforistik jo,
ee sana bosuna mutlu demiyorlardi rakI sofralarInda :)

brother joe said...

kapanmis yarayi destin biraderim; mutlu, boyle dertsiz tasasiz naif birsey